mandag 10. august 2009

Dag 15 - Zoo, Harry Potter og hjemreise

LØRDAG 18 JULI

Vi startet dagen med en god, dansk frokost på hotellet i selskap med andre nordmenn. Riktignok er Aalborg en by hvor nordmenn strømmer på, men det at vi ikke møtte andre folkeslag enn våre egne de to dagene på hotellet toppet egentlig vår harryfaktor på denne turen. Frokosten var ihvertfall god og solid! Etterpå bar det ut i regnet og bort til Aalborg Zoo. Maia var syk og holdt seg hjemme, mens Maria og jeg trasket gjennom sølepytter forbi paykriatisk avdeling og opp til dyrehagen. Det var en kjempekjekk dag! Vi så utrolig mange spennende dyr, og favorittene var inne i tropehuset hvor vi søkte ly for regnet. Blant krokodiller, pirayaer, øgler, slanger og andre krypdyr støtte vi på denne tøffe frosken! Überkul!

Etter at regnet hadde gitt seg sånn noenlunde, våget vi oss ut igjen (etter et besøk i zoo-shoppen hvor vi gikk til anskaffelse av regnponcho og tiger-paraply!) og bort til verdens desidert tøffeste dyr, giraffen! Vi var heldige og fikk se dem på close hold også! :)

Vi var også så heldig å få studert isbjørnene på nært hold en av de mange gangene vi gikk forbi dem! :)

Tøffe tigere! Til neste ferie skal jeg garantert skaffe meg telelinse..

Etter noen timer i dyrehagen syns vi at vi hadde fått nok. Det var dessuten tomt for batteri på kameraet mitt, og minnekortene var fulle. Vi gikk ned til sentrum og handlet litt knask på Suberbrugsen (we like!) og dro tilbake til hotellrommet. Der ble det en varm dusj, en times avslapping og tørking av sko før vi gikk ned til sentrum igjen. Vi spiste middag på et helt ok spisested som så rimelig fancy ut. Vi undret oss litt over de lave prisene, helt til Maria kunne konstatere at nachosen hun hadde fått bestod av Euroshopper sin tortillachips. MED ost! Etter et greit måltid gikk vi opp til Biocity og så Harry Potter and the halfblood prince. Det var en utrolig god film, og vi lo, stokk og ble rørt til tårer om hverandre. Absolutt å anbefales til de som enda ikke har sett den! Så bar det hjem på hotellrommet til kos og festligheter der! :)

Søndag morgen stod vi opp, kjørte den lille timen til Hirtshals og satte oss på båten. Det var en lang båttur, men de 12 timene gikk overaskende raskt, til tross for Fjordline sin tax free som er på størrelse med en kiosk av de mindre.. men vi hadde tross alt Bingo og ballongshow som underholdning, kan ikke klage da! Vi ankom Stavanger i de sene nattetimer, og satte kursen mot Eiganes og Tjensvoll etter en fantastisk og uforglemmelig tur, som jeg i skrivende stund lengter utrolig tilbake til!

Takk for en alle tiders tur, Maia og Maria! :)