torsdag 10. desember 2009

meh.

meh..

Lisa Simpsons fantastiske ord når du ikke helt vet hva annet å si.
"Hva syns du om filmen?" - meh..
"Likte du denne kjolen på meg?" - meh..
"Hvordan føler du deg i dag?" - meh..

Og i dag er en ordentlig "meh"-dag. Etter å ha skrytt på meg gjentatte ganger at "jeg får aldri bivirkninger etter vaksiner, kjenner ikke noe til det en gang!" fikk jeg smake min egen medisin. Etter en søvnløs natt med gjentatte forsøk på å ligge helt i ro stod jeg opp og pådro meg den ene bivirkningen etter den andre utover dagen. Vond hals. Antydning til bihulebetennelse. Stadig ømmere overarm. Lettere feber. Egentlig en ordentlig drittdag! Siden det snart er jul følte jeg for å klage. Men man kan jo ikke bare klage heller. Dagen har ikke bare vært av typen dritt.

Jeg fikk startet julegaveshoppingen. Så nå er jeg ihvertfall så smått i gang. Jeg fikk frysninger av å høre en av mine toåringer synge hele det første verset av "en stjerne skinner i natt" feilfritt og "toåringrent" etter å ha sunget gjennom sangen tre ganger. Jeg fikk gleden av å høre en messingkvintett spille Deilig er Jorden utenfor juletreet i sentrum. Jeg fikk lapp fra postkontoret om en spennende pakke som ligger og venter på meg. Altså ikke en ren drittdag.

Med andre ord - en "meh.."-dag!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar