tirsdag 22. desember 2009

Kvelden før kvelden før kvelden

Det er kvelden før kvelden før kvelden i kveld. Populært kalt bittelille julaften på godt norsk. Og her i stuen er det jul for alle penga. Julerengjøringen er ferdig. Gavene er ferdig pakket inn. I morgen skal jeg hjem og pynte juletreet. Og vi har snø i Stavanger! For første gang på 13 år ser det ut til at vi får en hvit jul. Og jeg er svak for snø. Ikke bare er den nydelig å se på, den gir meg også den ultimate julestemningen. Kombinert med "julekosedager" på jobb med kakebaking, julesanger, snømenn, mandariner og ville turer i akebakken dagen lang har julen kommet over meg. Og jeg gleder meg over at den gode følelsen av jul jeg hadde som barn er kommet tilbake. Nå ser jeg frem til en siste "julekosedag" på jobb hvor vi bare skal kose oss før det bærer hjem til mor og far og god "lille julaften middag" etter at treet er pyntet. Og så er det same procedure as every year! :-)


Morgengry på Stokka

Juletrær på lassabanen. Med snø. Akkurat slik det skal være.




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar