tirsdag 1. desember 2009

Første desember

Desember er den måneden i året barnet inni meg virkelig får utfolde seg. Siden jeg jobber i barnehage har jeg den fordelen at det lille barnet kommer ut rett som det er. Men i desember er det villere enn noen gang. Jeg gjorde meg ferdig med tradisjonen "gå med nisselue 1. desember" i fjortenårsalderen, men synet av nisselue vekker fremdeles opp gode minner. Kalenderen er også på plass. I form av en tømt sjokoladekalender laget av min supre roommate som har fyllt den med diverse smågodt! I dag fikk jeg en lapp hvor Maria i teorien skulle skrive gode minner fra januar. Men hun kom ikke på hva som skjedde i januar, så det ble et plaster på såret til meg istedet.

I år har jeg også tatt meg tid til å lage kalender! Etter en del år begynner jeg nesten å se på meg selv som voksen. Julemiddagen er større høydepunt enn gavene. Jeg har faktisk nådd det punktet der det er kjekkere å gi enn å få. Derfor har jeg laget pakkekalender til Maria. Og jeg hadde det utrolig gøy da jeg kjøpte gavene. For hva er vel kjekkere enn å gi gave til dem som blir glad for ALT? La oss ta dagens gave - heklede tøfler formet som julenisser med pomponger som nese og dusk på luen. Blodharry, tenkte jeg da jeg så oppskriften. Allikevel måtte de hekles, for jeg visste Maria ville elske de. I likhet med det lille juletreet hun stolt kom hjem med i går. Jeg vet ikke helt hva jeg skal synes om det enda, så jeg lar det stå noen dager til.



1. desember 2009 er snart over, og julen er virkelig på vei. I dag har det meste vært perfekt. Det meste. Jeg har spilt meg gjennom en stor andel av alle verdens julesanger i dag. To ganger nissespillingøvelse og en ordinær korpsøvelse med gode julesanger på repertoaret. Det har også blitt grøt i dag. Kokt og svidd 10 liter grøt til lunch som jammen meg fikk ben å gå på! Pepperkaker er spist, julesjokolade er spist og årets første julebrus drukket. Været har også vært perfekt. Det å gå til bussholdeplassen kl halv 7 og se opp på en stjerneklar himmel mens jeg samtidig ser ned i bakken og beundrer iskrystallene kaller jeg perfekt desembervær. Frost på alle vinduer. Soloppgangen over Hafrsfjord-brua. Alt i alt - 1. desember 2009 var en høydare! :-)


-- Posted from my iPhone

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar