fredag 5. juni 2009

Seiltur sommeren 2008

Ingenting slår en skikkelig seiltur om sommeren. Etter en lang sommerferie med mye jobbing og harde dager i Nederland var en uke i seilbåten "Dicte" med mor, far og Elise akkurat det som skulle til for å sette en ekstra spiss på sommeren 2008!


Her er det soling på gang allerede før vi har passert Dusavika..




Båten på blikkstille vann. Da det ikke var sterkere vind enn 1 m/s insisterte jentene på badepause! Far er veldig sta, og nekter å bruke motoren med mindre han er helt nødt. Vi andre synes det er herlig å ligge på dekk, men når endene svømmer forbi båten går grensen!


Elise og meg på rotur i gummibåten. :)



Far kjører gjennom Haugesund. Vi tilbragte en natt her, men kom sterkt tilbake da vi fikk med oss Sildajazzen på vei hjem! :)



Far og Elise :)


Vi la til i en koselig uthavn nær Bømlo. Her er det grilling av dessert som gjelder!



Meg og Elise i sengen vår :)



Søstrene på tur!



Skikkelig seilevær med 10m/s! Her viser jeg stolt hvordan man slår seilet. ;)


Det gikk mye i lesing på denne turen!


Elise og jeg har et nattbad i Hardanger.



Baroniet i Rosendal. :)


Elise i baroniet.


Elise leser Gossip Girl!


Elise i Godøysund.


Meg i Godøysund.


Godøysund.


Elise prøver å klatre ned takluka. Uten særlig hell..



Elise og meg



Glem alt av GPS og proffesjonelt navigasjonutstyr. Jeg skulle på død og liv finne veien til Bergen ved hjelp av gode, gammeldagse kart! ..men måtte ty til GPSen etterhvert! ;)


Bergen sett fra Fløien. Da vi var på toppen så vi plutselig at det brant på Zachariasbryggen, og båten vår lå rett ved siden av. Etter hvert som vi så at hele havnen ble evakuert ble det litt antidning av panikk hos enkelte familiemedlemmer, men det hele var heldigvis ikke så dramatisk som det så ut til i første øyekast!


Ut å spise i Bergen by.


Vi er ute på To Kokker for å markere mor og far sitt sølvbryllup. Elise fikk ikke ha deserten sin i fred..


Elise prøver nok en gang snarveien opp til dekk..


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar