torsdag 18. juni 2009

18 juni?! Sommer?

Jeg satt her med pc'en i fanget og gjorde mine kveldsplikter. Leste litt mail, sjekket siste nytt på Facebook, leste aviser, snokte rundt på et par blogger og stakk innom Twitter for å se hva kronprinsparet har bedrevet med i det siste. En usedvanlig kjedelig torsdag, med lite oppdateringer på disse sosiale nettmediene vi har blitt så avhengige av. Etterhvert gled blikket mitt ned mot høyre hjørne. 18.06.2009.

18 juni? Kan det allerede være 18. juni? 18. juni betyr jo sommer. For meg kunne det vært midten av mars. Jeg er jo fullstendig klar over at det er 18. juni i dag. Jeg har gratulert gode venner med dagen, og jeg har signert minst to dokumenter med dato i dag. Jeg har lest datoen sikkert 20 ganger i dag i diverse bøker og kalendere, og jeg har selv skrevet datoen i diverse dokumentasjon på jobb. Men allikevel! Slutten av juni? Hvor ble det av resten av året? Hvor ble våren av?

I morgen begynner skoleferien for mange kommuner. Om to uker skal jeg selv ha ferie. Det må jo være sommer. Så hvor er sommeren? Senest i dag sa jeg til en av mine små søte på jobb at det blåste for mye og var for kaldt til å ta av seg jakken ute. "Bare vent til sommeren", sa jeg. "Da skal dere få løpe rundt i bare bleien!" Sommeren. Er ikke sommeren her nå, da? Burde det ikke snart være varmt nok til å løpe rundt i bare bleien? Nå har jeg riktignok valgt den arbeidsplassen med mest vind i hele Sola kommune, men allikevel.. Jeg venter framdeles på sommeren. To uker til ferie. Da blir det i overkant av to uker på loffen, før det blir en liten uke hjemme på Gladmaten. Så er det på an igjen med jobb, og plutselig er vi i august! Så kommer høstmånedene, og før vi vet ordet av det er vi i desember igjen. Hvor blir egentlig tiden av? Og hvor ble det av sommeren? Den lange sommeren hvor vi til slutt kjedet oss så mye at vi gikk rundt og gledet oss til midten av august og nytt skoleår. Det er tydeligvis hardt å være voksen med altfor lite fritid. Men jammen er det gøy også. Dager, uker og måneder går så fort at jeg ikke kan tro at det allerede er et år siden jeg var flittig (?) student og grudde meg til det harde arbeidsliv..

God sommer, alle sammen! Jeg håper den snart kommer til meg også..

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar