fredag 5. juni 2009

NM i Trondheim 2009

Det blir ikke påske uten.
Hvert år arrangeres NM Janitsjar i Trondheim helgen før påske, og det er like kjekt hvert år. Turen i år var muligens en av de beste!

For Maria og meg startet det hele torsdag morgen kl 04:30. Da møttes vi på bussholdeplassen på Madlaveien og tok flybussen ut for å rekke 06:15-flyet til Tronheim.

Vi ankom Trondheim rundt halv 8, og litt over 8 var vi på plass på Trondheim sentralstasjon. Da var det bare til å vandre rundt i byen som etterhvert har blitt en av våre favoritter! Det gikk mye i mimring som det alltid gjør. "Her kjøpte me kaffi i fjor!", "Om du va med då Anders heile veien sko ta bilde av denne statuen?", "Va det i 2005 eller 2006 me kjøpte t-skjorte her?"

Olavskvartalet! Her foregår store deler av konkurransen og festen. I heart!

Maria foran Royal Garden. Her spilte vi, og det var vel her den største delen av festen foregikk for vår del.. ;)

Denne statuen har blitt en tradisjon. Etter Ingrids kommentar "Je komme meg ikke av dette dyret" for mange herrens år siden, har en eller flere måttet klatre opp på dette dyret hvert eneste år!

Maria foran Nidarosdomen. Er vi i Trondheim, så er vi i Trondheim!

Da butikkene endelig åpnet og vi hadde gjort unna vår del av sightseeingen var det tid for shopping. Det ble vel strengt tatt ikke de store handlerundene, for vi ble stående å snakke med Cecilia en god stund. Og så var det tid for lunch. Da er det ingen over, ingen ved siden av. Lunch i Trondheim er alltid på Lille London. Og det er også her årets første NM-øl inntas. Alltid. I år var intet unntak, så selv om Maria og jeg var helt alene ble det øl og lunch på Lille London!

Etter lunch ble det litt mer shopping og koselige turer før vi hentet bagasjen på stasjonen og gikk til hotellet. Vi bodde i år som i fjor på St Olav Hospitalets pasienthotell. Et hotell vi har lært å elske med tiden! :)

Da vi hadde installert oss på hotellet måtte vi ha en liten nap før kveldens store utskeielser! Antagelig den beste napen jeg noen gang har hatt! :)

Hvilen er over, og vi er klare for all that jazz! Vi varmet opp med en flaske vin på hotellet før vi dro avgårde for å se musikalen Chicago!

Chicago på Trøndelag teater. En musikal som rett og slett var helt fantastisk. Jeg har sett Chicago i London, og må med hånden på hjertet si at den norske versjonen i Trondheim var bedre. Mye bedre! Vi forlot teateret fulle av adrenalin, og fortsatte turen til Mikrobryggeriet. Det møtte vi Espen og Petter som hadde hele kvelden klar for oss!

Etter litt ølsmaking på Mikrobryggeriet møtte vi resten av gjengen som kom med kveldsflyet. Han far sjøl måtte få seg litt nattmat, men så bar turen videre over elven og bort til Den Gode Nabo. Vi hadde en helt fantastisk kveld med en koselig liten gjeng. Fra og med i år skal alle NM starte på torsdagen for vår del. Dermed basta!

Fredags morgen. Vi sitter i resepsjonen og venter på resten av gjengen som kom med morgenflyet. Maria kjente at gårsdagen hadde satt sine spor..

Vi tilbragte nok en fantastisk dag i Trondheim. Det ble litt mer shopping, en tur og to innom Lille London, gjensyn med Solsiden og den obligatoriske handlerunden på Ultra. Vi fikk også hørt på et par korps, og møtt gamle kjente. Da vi kom tilbake til hotellet fik vi besøk av Ragnhild og hadde en liten avslappende stund før vi skulle ha øvelse.

Etter øvelsen var det felles middag med fantastiske folk og utrolig sosialt samvær!

Etter middagen hadde vi i tradisjonens tro en kosekveld på rommet til Åsmund og Audun. Der gikk det i norske talenter, samling av gullkorn og latter. Mye latter. Og selvfølgelig underholdning av Marthe..

Lørdag var det klart for konkurranse. Christina og Thomas er klare inne på Royal Garden!

Vi var ferdige å spille kvart på 11. Da hadde Maria og jeg oss en kjapp runde ned i kjelleren for diverse innkjøp før det bar videre til Lille London og årets "Me har spelt"-øl! :)
Årets beste!

Jeg viser fram mitt diverse innkjøp fra kjelleren; min nye Buffet RC klarinett! :)

Vi tilbragte stort sett hele dagen på Lille London, kun avbrytt av et par pauser hvor vi hørte noen flere korps. Da vi kom tilbake var det klart for det årlige vorspielet på rommet til Audun og Åsmund!

Middag på Palmehaven! En utrolig koselig middag hvor litt av hvert kom fram i kveldens lys! ;)

Under middagen fikk vi stadig oppdateringer om hvordan det gikk på premieutdelingen, og resultatet ble 3. plass med 92 poeng! For oss er dette en historisk seier, og vi er egentlig veldig fornøyde! Litt surt var det at det kun var 1 poeng som skilte oss fra opprykk til 2. divisjon, men..

Festen fortsatte på Royal Garden! :)

Søndagen var slettes ingen hviledag! Vi hadde den vanlige turen innom Nidarosdomen (som vi blir med på hvert år fordi det stadig er nye medlemmer med..) og spiste lunch på Egon. En utrolig kjekk helg, og vi gleder oss allerede til neste år! :)