onsdag 21. juli 2010

Sommerferie!

Lørdag 17. juli

Jeg har ryddet meg ut av skap og skuffer i Tananger og har endelig (!!!) sommerferie! Det ble lenge å vente for ei som er vant til å ha ferie i begynnelsen av juli, men nå er det min tur! I går tok jeg avsked med de siste barn og voksne på jobb og leverte inn nøkkelen. Trist. Men nå er det først sommerferie. I skrivende stund ligger jeg i sengen og hører bølgeskvulp og sirisser på den franske riviera. Jeg er endelig i Antibes, etter en utrolig lang dag som startet kl 03:30 i morges. Store deler av dagen har gått med til reising og inntak av flymat og flyplassmat. Vi var så heldig å tilbringe fem timer i Frankfurt, som fremdeles er en av de desidert kjedeligste flyplassene i Europa! Men tiden gikk egentlig voldsomt fort, og før jeg visste ordet av det var vi framme i Antibes, en veldig koselig by like ved Nice. Vi er her for å feire mors 50-årsdag, og jeg er med på min første familieferie på fem år. Og jeg må innrømme at jeg nyter det! Nå er jeg riktignok veldig glad i å ha orden på det meste, men jeg må si at det er deilig å overlate alt av reisedokumenter, flytider, taxi og bookinger til høyere makter. Og da vi kom ut av flyet og ble møtt av den velkjente tunge luften og palmetrær synes jeg det var godt å komme tilbake til "Syden". Nå er det sommer! Etter innsjekk og et kjapt og etterlengtet bad gikk vi inn til gamlebyen. Vi var her for 10 år siden da vi var på Interrail, men det var bare en kveld eller to, og jeg hadde helt glemt hvor utrolig koselig det var her! Muntert liv, og en fantastisk båthavn! Og et gledelig gjensyn med det franske kjøkken! Nå nærmer det seg døgnet siden jeg sist hadde søvn på øyet, og jeg er så trøtt at jeg ikke vet hva som er opp eller ned. Nå skal jeg og mine to søsken som jeg deler leilighet med igjen (og minnene fra barndommen bare strømmer på..) prøve å bli enige i om vi skal kjøre aircon i natt eller ei, samt å diskutere hvem som skal sove hvor. Enkelte ting forandrer seg aldri, uansett hvor "voksne" vi blir! Men det er godt å se at vi blir enige med en gang nå, i motsetning til ville krangler før i tiden.. Nå er det i hvert fall tid for en etterlengtet søvn, og jeg gleder meg til å sovne til lydene av bølgeskvulp og sirisser! God sommer :)

-- Posted from my iPhone


Location:D6007,Antibes,Frankrike

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar