onsdag 21. juli 2010

Jazz og sånn..

Tirsdag 20. juli

Jazzfestivalen i Antibes er i gang! Og jeg har jazzet meg gjennom hele tirsdagen. Live band på alle tenkelige utesteder, til og med på stranden. Akkurat slik det skal være om sommeren! Ellers er det ikke noe særlig nytt å fortelle, de siste dagene har vært litt reduserte med sykdom hos et flertall av reisefølget vårt! De har vært innom det meste, men jeg har holdt meg frisk. Bank i bordet. Temperaturen nærmer seg fremdeles 40, og jeg gjør alt for å opprettholde væskeballansen. Andreas kjøpte 18 liter vann til oss tre i går ettermiddag. Nå åpnet jeg nettopp den siste flasken og må inn til mor og far for å hente påfyll. Water, water, water. Det er ikke like godt når det nærmer seg lunchtid og flaksen har ligger flere timer i vesken og opparbeidet seg en temperatur på rundt en million grader. Rett før det når kokepunktet. Men ned går det allikevel. Ellers har det blitt mye bading. Og spising. Vi har ikke før reist oss fra frokostbordet før det er lunch igjen. Og ikke lenge etter kommer middagen. Slik føles det i hvert fall. Baguetter, croissanter, nydelige blåskjell, god fisk, gåselever, mør biff og crêpes. Og fransk vin. Vi spiser og bader oss gjennom dagene. På grunn av sykefraværet har vi ikke fått gjort alle utfluktene vi hadde i tankene, men de kommer senere. Og vi har vandret mye rundt i gamlebyen og bort til nabolandsbyene. I dag gikk far, Elise og jeg langs stranden som går helt til Nice, og i morgen vil far ha oss med på å GÅ til Nice. Jeg tror den turen er 2-3 mil hver vei, og i denne varmen er jeg styggelig redd han må gå solo. Vi får se hva morgendagen bringer! Nå har jeg i hvert fall kjøpt meg noen minutter med internett slik at jeg kan oppdatere meg litt. Hadde egentlig tenkt å klare meg uten, men det var noe jeg måtte sjekke i nettbanken. Så da ble det litt WiFi på meg og en liten oppdatering på de sosiale samfunnene. Nå er det snart sengetid etter en koselig middag på place de nationale med jazzmusikk og en ikke så veldig fransk, men veldig god, pizza! Sirissene er i full gang utenfor, og temperaturen ser ikke ut til å synke i natt heller.. Livet er herlig!


-- Posted from my iPhone

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar