tirsdag 15. juni 2010

Sommer!

Hvor ble våren av? Plutselig er det jo sommer! Riktignok er ikke været særlig sommerslig, særlig ikke der jeg jobber hvor det blåser konstant uansett hvor vindstille det er andre steder. Men i dag fikk jeg plutselig den store sommerfølelsen. Da jeg skrev en signatur med datoen 15.06.10 på i dag ble jeg stående å stusse et øyeblikk. Og da kom den til meg. Sommerfølelsen. Vi er inne i den siste ordinære uken på jobb nå. Neste uke blir det sommerbarnehage med mye moro. På fredag må jeg ta avskjed med kollegaer og barn som starter ferien sin. Og som ikke kommer tilbake før jeg har skiftet beite. Jeg har begynt å rydde sammen klær, bøker, hånddukker og alt pedagogisk materiell jeg har liggende på jobb. Rimelig vemodig. Klart jeg gleder meg til å reise til Frankrike og USA om noen uker, men det er allikevel blandede følelser involvert. Det er utrolig hvor knyttet man blir til en jobb som min, og i år er det ikke bare-bare å ta ferie! Jeg fikk utlevert sommerturnusen med karamellen "jeg har gitt deg tidligvakt den siste fredagen din!". Hvordan skal jeg klare å forlate jobben kl 14:00 når de fleste barna er igjen? Gi meg heller senvakt, jeg kommer sikkert til å bli værende til 16:30 uansett! ;)

Men jeg har i hvert fall fire uker igjen med småtrollene mine hvor vi skal kose oss maksimalt og forberede dem til å begynne på "stor avdeling". Og jeg håper virkelig på godvær i helgene, for nå er det kommet hengekøye i hagen! :)






-- Posted from my iPhone

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar