søndag 6. juni 2010

Helg og sånn..

Nok en helg er overstått, og tiden bare løper av gårde. Det føles ikke mer enn noen uker siden jeg vasset i snø. Nå sitter jeg foran tv'en innsmurt i After Sun. Ferien næmer seg med stormskritt - om seks uker ligger jeg på en strand langs den franske riviera. I helgen har vi hatt sommer i Stavanger. Sol og varme som for min del kan vare til oktober. Jeg har solt meg i bikini for første gang i år. Jeg har testet badetempen i Stokkavannet. Også for første gang. Og jeg har spist masse jordbær. Ikke for første gang i år, det har vært mye av det den siste måneden. Selv om de ikke kan sammenliknes med kurven med de seks norske jordbærene jeg kjøpte for 35 kr på torget. Forhåpentligvis kommer de norske for fullt også om ikke så altfor lenge. Sykkelen har også vært flittig brukt i helgen, hele 155 km er tilbakelagt. Mye takket være en nydelig langtur på fredag, da jeg ble "tvunget" til å ta ut min siste feriedag. Og løse armer og ben har blitt igjen hjemme på alle turer, vi har faktisk hatt litt temperatur i denne byen!

Etter morgenturene har jeg med god samvittighet lagt meg ut i solen og lest bøker. Og spist jordbær og is. Og drukket Campari og hvitvin. Og spist reker og krabber med den beste nabogjengen du kan tenke deg. Og sett en utrolig skuffende serieavslutning av LOST. Jeg lurer på hvorfor jeg har kastet bort seks år på å se en serie som bare har blitt dårligere og dårligere. Vi hadde vel et lite håp om at det hele skulle ta en interessant vending, i det minste gi oss en logisk forklaring til slutt. Men den gang ei, vi var en skuffet gjeng som så siste episode på fredag. I det minste fikk vi oss en god latter.

God latter fikk vi også da vi var på kino og så Sex and the City. Da var det på med killer stiletthæler, lårkort kjole med midjelang utringning og oppvarming med Vodka Martini. Eller noe i den duren. Selve filmen var egentlig utrolig dårlig. Handlingsskalaen lå under nullpunkt. Men for oss hardbarka fans som elsker jentene fra New York og har fulgt med gjennom hele serien ga filmen litt mer mening. Den var generelt utrolig morsom med alle små vitser og kommentarer, og det var alt i alt en festlig opplevelse som fikk gang på lattermusklene. Men altså kun å anbefale for spesielt interesserte.

Helgen avsluttes som forrige søndag, vi sitter og ler av de som kaller seg klarsynte på TV Norge. Nå skal jeg skrive mitt aller siste månedsbrev for barna mine jeg har sett vokse opp fra små babyer til snakkende treåringer på et tidsrom som for meg føles som cirka to måneder. Kanskje tre. De forsvinner ned på stor avdeling, og jeg skifte beite og begynner i ny jobb etter ferien. Men før den tid har jeg seks uker igjen som jeg skal nyte til det fulle! I hvertfall hvis dette været fortsetter og Sola kommune ikke blir tatt ut i streik.

Ha en strålende uke :-)


-- Posted from my iPhone

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar