lørdag 27. februar 2010

Vinterferie

Jeg har ferie! Ordentlig ferie også. Hele fire dager er snart over, men det har vært fire gode dager! Vi har ikke hatt det fineste været. For å være helt ærlig har vi stort sett hatt snøstorm oppe på Suleskard. Austavinden setter sine spor, og det mest av snøen som har falt de siste ukene har blåst bort. Men jeg har hatt noen herlige innedager. Grunnet bihulebetennelse har det på en måte vært lov, og jeg har spist meg gjennom dagene, hørt masse OL på radio, lest et tonn med aviser, sett flere tv-serier og heklet en haug med Granny Squares. Og så har jeg selvfølgelig gått på ski også! De fantastiske løypene vi har her oppe får vente til påsken. Vi måtte søke ly i lavlandet, og dro i går til Sinnes hvor vi løp runt på sprintski i de preppa løypene der. Gikk løypa rundt Fåråsen, og det var jammen meg intervalltrening på høyt nivå! 10 km med bare opp og ned konstant. Kjempegøy! Og ekstra gøy med de 10 km på flat mark bort til bilen hvor det var perfekt sprintføre! Men det merkes på kroppen at jeg ikke går på ski hele året. Jeg kjenner det både her og der i dag, og er igjen fascinert over hvor utrolig mange muskler som tydeligvis brukes når man går på ski!

I dag har vi også hatt en liten tur. Ikke fullt så vellykka som vi hadde håpet, men vi fikk nå ihvertfall gått en skitur. Gått. Bokstavlig talt. Temperaturen lå rundt 0 grader i dag, pluss minus. Og det var et rent helvete å smøre. Det resulterte stort sett i 10 cm klabber under skiene hver strekning vi gikk bort eller opp. Vi gikk i kø innover Sirekrok sammen med resten av Sirdalen som heller ikke hadde smørehellet med seg i dag. Og alle snudde midtveis i bakken. Inkludert oss. Det er bare å ta av seg hatten, i dag skulle vi nok gått på de smørefrie.. Jeg er nemlig fint lite tålmodig når det gjelder smøring av ski, og synes det å GÅ oppover med 10 cm snø under skiene uten mulighet til å gli ikke er det kjekkeste. Men vi kom da fram til slutt. Og fikk til og med et glimt av solen på vår vei!

Men alt i alt, dårlige smøreskills eller ei, det har vært en utrolig avslappende og koselig langhelg på Tomsebu med mye god mat og mye kos. Og den er ikke over enda, jeg har enda en hel dag igjen! Nå skal jeg legge meg til rettenog høre curling-finalen på radio. Jeg har en mistanke om at det ikke akkurat blir kveldens høydare.. ;-)


-- Posted from my iPhone

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar