onsdag 21. april 2010

I Love New York

..more than ever!

De siste dagene har vært fulle av små hint fra byen som aldri sover. På tv, radio og i aviser. Uansett hvor jeg snur meg, snakker folk om New York. Og da jeg i går kveld satt på gulvet foran bokhyllen og prøvde å sortere bøker etter sjanger kom jeg over albumet fra mai. Turen som bekreftet det jeg egentlig visste, New York er en fantastisk by som har alt! Det å se gjennom bildene var enda mer sentimentalt nå etter så lang tid, og jeg er sjeleglad for at jeg skal en liten snarvisitt innom byen i sommer.

Jeg kan nå endelig puste lettet ut. Ikke bare ser det ut til at askehysteriet er over (det har laget en liten bekymringsmelding over både USA-turen og turen til Abz om tre uker..), men vi har også fått et sted å bo! Da vi bestilte hotell gjennom reiseselskapet var det ikke så mange hoteller å velge mellom. Vi ville jo bo sentralt på Manhattan, og endte opp med et helt ok hotell med helt grei beliggenhet like ved Central Park. I ettertid har vi lest flere reviews (tusen takk, tripadvisor!!) som forteller om dårlig renhold, tyverier og mold. For ikke å snakke om bedbugs! Halvparten av gjestene har opplevd bedbugs, og flere har sett rotter (!!!) i korridorene. Nå er vi klar over at standarden i NY ikke er som den vi kanskje er vant til, og vi hadde forberedt oss på å bare ha et rom hvor vi kunne oppbevare bagasje og få noen timer på øyet. Men jeg setter foten ned ved bedbugs. Og rotter. Så vi hoppet like godt i det og bestilte nytt hotell, et supert hotell med fantastisk utsikt svært sentralt på Manhattan. Uten en eneste bedbug i reviewsene. Så nå kan jeg endelig senke skuldrene og konstatere at vi får rene senger og rent bad. Og jeg gleder meg til å få noen ledige timer i døgnet til å planlegge denne supre turen over dammen! :-)


-- Posted from my iPhone

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar