fredag 6. august 2010

California, baby!

Destinasjonen er Downtown Los Angeles, og jeg må si at jeg nyter ferien! Jeg har blitt vant til at bagasjen min blir båret opp på rommet, at jeg hele tiden bli omtalt som miss, mææm og darling, at jeg ikke kan gå inn i en butikk uten å møte "how are you today, miss?", "do you find everything allright?" og "have a nice day, miss". Jeg har blitt vant til Subway til frokost, Stabucks kaffe til alle døgnets tider, chips med all verdens smaker, så mange Reese's peanutbutter cups jeg klarer å trykke i trynet, Dunkin' Donut og supermarkeder hvor jeg kan gå rundt i timevis og bare fascinere meg over innholdet. Med andre ord, jeg er egentlig ganske fornøyd med det livet vi lever disse dager!

I dag har vært den store flydagen. Det startet i morges da vi fløy fram i tid igjen fra Chicago til Atlanta i Georgia (enda en stat å pinne av, hurray!) hvor vi hadde noen timer å slå av. Da vi satte oss på neste fly til LAX skulle klokken tre timer tilbake igjen, så det er ikke rart vi har vært temmelig tidsforvirret i dag med tanke på at vi stod opp kl 4. Vi har bare fulgt kroppens behov i dag og spist og sovet når vi har følt for det, og er nå helt inne i vestkysttiden. Dog en smule slitne etter lange flyturer sammen med en hel gruppe uniformerte gutter fra america boy scouts som sørget for full underholdning. Bøker, film og internett sørget også for at de 14 timene vi tilbragte på fly og flyplass i dag gikk som en drøm. WiFi på flyet var slettes ikke feil, det var fascinerende å sitte mellom himmel og jord og surfe. Dagens teknologi overrasker meg atter en gang!

Nå er vi installert på hotellet i Downtown, midt i Little Tokyo. Kjempekoselig hotell, og utrolig hyggelige ansatte her! Vi har så vidt utforsket området da vi gikk it for å kjøpe vann og en matbit. Little Tokyo har japansk arkitektur, sjarm og sjel på alle kanter og er veldig koselig. Kontrasten til Fashion District med glamor, high tech og bling bling var kun adskilt med et lyskryss, og det var fascinerende å gå mellom to forskjellige verdener. Det at det ikke går an å gå i LA er absolutt ikke sant. Avstanden er ikke større enn at vi som bor øverst i Downtown kommer oss til "sentrum" på et kvarter, og det tar ikke mer enn en halvtime å komme helt sør i Downtown. Riktignok må vi ty til public transport for å komme oss til stranden eller Beverly Hills, men vi er mer enn fornøyd med plasseringen vår. Nå ligger vi midt i smørøyet mellom Santa Monica Pier og Beverly Hills/ Hollywood, og jeg gleder meg til å se alt! Vi fikk en liten smakebit i taxien på vei til hotellet da vi fikk se de velkjente palmene, 16 felts motorvei og sykkelpoliti i ekte Pacific Blue stil! Overvelmende.

I kveld blir det nok bare en rolig kveld og antagelig tidlig i seng for å komme ordentlig inn i den nye tidssonen. Vi ligger i hver vår king size bed, nok en gang med fire puter hver og ørten lag med bedding. Tv'en står på og snacksen er handlet inn. Så det er nok stor fare for at vi blir liggende her og tar en ordentlig slakkekveld! I morgen blir det forhåpentligvis mye fart og spenning!


Maria inntar en herlig Domino Pizza i Atlanta!

-- Posted from my iPhone

Location:E 1st St,Los Angeles,USA

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar